Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Google Art Project: význam a přínos v rámci medializace kulturního dědictví
Jíchová, Eva ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Kulturní instituce dnes využívají moderní způsoby komunikace s návštěvníkem, snaží se být interaktivní, zapojit diváka do expozice. I prezentace uměleckých děl se neustále mění, nové technologie poskytují stále nové možnosti komunikace. Práce se zabývá konceptem virtuální galerie zvané Google Art Project, který zpřístupňuje vybraná umělecká díla ze sbírek svých partnerských institucí. Google Art Project dává institucím možnost bezplatně využít technologií nejvyšší úrovně k zaznamenání svých kolekcí. Tato platforma tak zajišťuje širší přístupnost k umění než kdy dříve. Práce podává komplexní informace o projektu z jeho technického i organizačního hlediska. Zaměřuje se na pohled českých muzeí, galerií, knihoven a kulturních zařízení, které jsou partnery Googlu, důraz je kladen na jejich vnímání spolupráce, technologických požadavků, návštěvnosti, ale i komunikace ze strany samotného Google Cultural Institutu.
Prezentace současného umění v kontextu muzea umění
Prokůpek, Marek ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumání možností prezentace výtvarného umění s důrazem na současné výtvarné umění v kontextu muzeí umění. Před samotným rozborem tématu muzeí umění a prezentace umění jsou v práci vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu. Čtenář se může v počátku práce seznámit s historickým vývojem muzeí umění od počátků až k dnešní podobě této instituce. Následně jsou v práci uvedeny aspekty vztahující se k prezentaci výtvarného umění, jako jsou prostory muzea umění a vývoj jejich designu. Jedna kapitola práce je věnována i osobnosti kurátora, který hraje v prezentaci umění významnou roli. Základ muzea umění tvoří umělecké sbírky, které jsou transformovány do dlouhodobých expozic, na druhou stranu by se muzeum mělo zabývat i produkcí dočasných výstav, které v posledních desetiletích hrají v prezentaci výtvarného umění významnou roli. Při samotné prezentaci jsou důležité i způsoby instalace výtvarných děl. Všechny tyto aspekty jsou v práci teoreticky popsány a podpořeny příklady z muzejní praxe. V poslední části, věnující se Veletržnímu paláci, jsou teoretická východiska aplikována na konkrétním příkladě největší sbírkotvorné instituce v našem prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.